Zrzucanie wagi – czyli jak to powinno wyglądąć?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Popularne „zrzucanie wagi”, czyli po prostu odchudzanie, raczej nie jest zaliczane do powszechnie lubianych czynności. Zdecydowana większość osób nie lubi bowiem zmian, a takie właśnie – w przypadku chęci stosowania jakiejkolwiek diety – są nieodłączne.

Oczywiście mowa tu o zmianach dotyczących nawyków żywieniowych. Jak w takim razie pozbyć się niepożądanych kilogramów, nie rezygnując przy okazji ze wszystkich, ulubionych przysmaków?

Tajemnicze „ZP”

Postanowione: od jutra zrzucamy wagę! Radykalna dieta, do tego suplementy diety wspomagające odchudzanie , żadnych przekąsek między posiłkami, kompletne zero słodyczy, tłuszcze natomiast w ogóle nie wchodzą w grę. Mówimy stanowcze „nie” produktom takim jak masło, mleko 3,2%, żółte sery czy pełnotłuste sery twarogowe. Oczywiście o golonce czy tradycyjnym schabowym tym bardziej nie może być może być mowy.

Do tego wykluczamy z codziennego jadłospisu ziemniaki, makarony, ryże i kasze. Alkohol pod różnymi postaciami, napoje gazowane i słodkie soczki również nie zagoszczą już w naszej lodówce. Ale zaraz, zaraz co w takim… możemy jeść? No właśnie, należy zauważyć, że zdrowa, odpowiednio dobrana dieta nie ma nic wspólnego z katorżniczą głodówką.

Jeśli więc chcemy zrzucić kilka kilogramów to – paradoksalnie – wystarczy, że jedząc dokładnie te same składniki co zawsze, ograniczymy się do połowy zwyczajowo spożywanej porcji. Ten rodzaj zabiegu żartobliwi zwykli określać mianem diety „ZP” czyli po prostu „Zjadaj Połowę”.

A jednak…

Niemniej jednak należy zauważyć, że zarzucanie wagi to jedno, a wykluczenie złych i szkodliwych nawyków żywieniowych, to już zupełnie inna sprawa.

Chcąc więc odchudzić się naprawdę i na stałe, a nie tylko na okres dajmy na to 2 tygodni, po których nastąpi efekt jo-jo, należy wyzbyć się przyzwyczajeń takich jak jedzenie tuż przed snem, ustawiczne podjadanie słodyczy czy też konsumowanie posiłków w restauracjach typu fast-food. Jeśli chodzi o jedzenie przed snem, to ostatni posiłek należy skonsumować na co najmniej 2h przed położeniem się do łóżka.

Podjadanie słodyczy czy też słonych zakąsek typu chipsy, warto zastąpić owocami i warzywami, natomiast z jedzenia w fast-foodach warto zrezygnować w ogóle. Poleca się za to własnoręczne przygotowywanie posiłków, które przy odrobinie dobrej woli może stać się również świetną zabawą!

Jedzmy z umiarem – to podstawowa zasada dla osób, które chcą cieszyć się szczupłą i zgrabną sylwetką przez długi czas. Niech w naszym menu nie zabraknie świeżych owoców, warzyw, a także niegazowanej, oczyszczającej organizm wody. Smacznego!

Zostaw komentarz