Wracasz do pracy? Podpowiadamy, jak odwiesić bilet na karcie miejskiej

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Wracasz do pracy? Podpowiadamy, jak odwiesić bilet na karcie miejskiej © East News/Marek BAZAK Wracasz do pracy? Podpowiadamy, jak odwiesić bilet na karcie miejskiej

W związku z luzowaniem obostrzeń związanych z koronawirusem część osób wraca do pracy. Dla wielu warszawiaków wiąże się to z koniecznością korzystania z komunikacji miejskiej. Jeśli wcześniej zawiesiliście ważność swojego bilet, podpowiadamy, jak w szybki sposób go odwiesić i ponownie korzystać.

Wielu mieszkańców Warszawy, a także miejscowości położonych obok stolicy od marca zaczęło pracować zdalnie. Rząd odmraża powoli gospodarkę, którą zatrzymał koronawirus. W związku z tym część ludzi wraca do pracy. Jeśli wcześniej zawiesiłeś swój bilet komunikacji miejskiej, a teraz go potrzebujesz, koniecznie sprawdź, jak go odwiesić.

Jak odwiesić bilet komunikacji miejskiej?

Jak informuje Warszawski Transport Publiczny, aby odwiesić ważność biletu, należy wejść na stronę internetową zawieswkm/wtp.waw.pl/odwies. Następnie postępuj zgodnie z instrukcją, czyli wpisz numer karty, wybierz opcję “odwieś” i przepisz kod z obrazka.

Zobacz także

Nie zachowała 2-metrowego dystansu. Musi zapłacić 10 tys. zł kary

“W sytuacji, gdy ważność biletu jeszcze nie dobiegła końca, a bilet został odwieszony, można ponownie korzystać z komunikacji. Można wykorzystać zapisany na karcie bilet do końca ważności, a zawieszony okres biletu odzyskać później. Przekodowanie niewykorzystanej części biletu, czyli okresu, gdy był on zawieszony, na inny termin jest możliwe w Punkcie Obsługi Pasażerów. Nie trzeba zgłaszać się do POP niezwłocznie po podjęciu decyzji o powrocie do korzystania z komunikacji publicznej, można to zrobić w dowolnym momencie” – czytamy na stronie WTP.

Zobacz także

83-latka zmarła w karetce? Zbadają, dlaczego nie przyjęli pacjentki na SOR

W przypadku, gdy ważność biletu zakończyła się w czasie, gdy był on zawieszony, należy zakodować nowy kontrakt. Zrobisz to w dwojonym punkcie sprzedaży biletów WTP. “Nagranie nowego biletu nie spowoduje usunięcia zawieszonego okresu ważności biletu i można będzie ten niewykorzystany podczas zawieszenia czas przekodować w POP-ie w dowolnym terminie” – przekazuje WTP.

RadioZET.pl/Warszawski Transport Publiczny

Zostaw komentarz