Wielkie powroty na siłownię – zobacz, jak się zmotywować

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Lockdown sprawił, że 43 proc. aktywnych fizycznie Polaków ograniczyło ilość treningów, co w większości przypadków odbiło się na ich samopoczuciu, zdrowiu i sylwetce – wynika z badania MultiSport Index Pandemia. Ci, którzy szybko to odkryli, postanowili nie czekać, aż sytuacja wróci do normy i znowu będzie można odbywać treningi w obiektach sportowych. Wzięli sprawy w swoje ręce i zaczęli trenować we własnym domu. Z takiego rozwiązania korzystało 32 proc. aktywnych fizycznie Polaków. Jednocześnie większość amatorów treningów w obiektach sportowych jasno deklarowała, że czeka na ich ponowne otwarcie. Ćwiczenia w warunkach domowych to nie to samo co treningi w profesjonalnie wyposażonej siłowni, gdzie mamy możliwość korzystania z szerokiego wyboru sprzętów, dzięki którym redukujemy masę i rzeźbimy sylwetkę. Przed okresem pandemii aż 77 proc. mężczyzn, którzy korzystali z obiektów sportowych, trenowało tam regularnie – co najmniej raz w tygodniu, a 11 proc. niemal codziennie (źródło).

Też czujesz, że pandemia mocno zalazła ci za skórę i podcięła skrzydła twojej formie? Świetnie się składa! Jest dobra wiadomość: znów możesz korzystać z obiektów sportowych, w których obowiązują dodatkowe normy bezpieczeństwa sanitarnego.

W różnorodności siła

Efektywność treningów w obiektach sportowych, takich jak kluby fitness, idzie w górę ze względu na wachlarz możliwości, jakie tego rodzaju placówki nam oferują. W ich ofercie każdy znajdzie coś dla siebie: sprzęty i zajęcia nastawione na trening siłowy, aktywności kardio czy basen, a nawet sporty walki. Można – w zależności od naszej dyspozycyjności, predyspozycji i chęci – gimnastykować się solo w ramach treningów workout albo brać udział w zajęciach grupowych.

W doborowym towarzystwie

Świetną motywacją do podjęcia regularnych treningów będzie zaangażowanie w aktywność zgranej paczki. Kilku dobrych kumpli, którzy będą się wzajemnie dopingować i podkręcać pozytywnie rywalizację np. na bieżni czy podczas zajęć crossfitowych.

Pod okiem trenera

Nie ma lepszego motywatora do regularnego trenowania niż konsekwentny, nieidący na kompromisy, ale mądrze zagrzewający do walki trener personalny. Instruktor przede wszystkim fachowo oceni nasze możliwości, na tej podstawie adekwatnie dopasuje indywidualny program treningowy, pomoże wyznaczyć realne cele i dbać, byśmy dążyli do nich pozytywnie zmotywowani. To zawsze działa!

Profesjonaliści czekają

Też chcesz zawalczyć o formę, ale nie wiesz, jak postawić pierwsze kroki? A może wracasz do treningów po lockdownie? Rozwiązań jest wiele, np. osoby posiadające aktywną kartę MultiSport mogą skorzystać z bezpłatnych konsultacji online z dietetykami oraz trenerami personalnymi, którzy pomogą ułożyć indywidualny plan treningowy lub dietetyczny. Dodatkową motywacją do regularnych treningów będzie także Letnia Gra MultiSport, w której punkty zebrane za aktywność wymienisz na nagrody. Pamiętaj, że w obiektach sportowych czekają trenerzy personalni i instruktorzy, którzy zawsze pomogą w zdrowym powrocie do ćwiczeń. W okresie pandemii nie zapomnij też o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa, które obowiązują w obiektach sportowo-rekreacyjnych – szczegółowe informacje odnajdziesz na stronie MultiSport – tutaj.

żródło:

Zostaw komentarz