Sok z czarnej rzepy: dlaczego warto go pić? Poznaj 10 powodów

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Sok z czarnej rzepy: dlaczego warto go pić? Poznaj 10 powodów © Shutterstock Sok z czarnej rzepy: dlaczego warto go pić? Poznaj 10 powodów

Czarna rzepa to wiele składników odżywczych, które bardzo korzystnie wpływają na odporność, regulując czynności przewodu pokarmowego, wątroby i pęcherzyka żółciowego.  Czarna rzepa może być jedzona na surowo – starta albo pod postacią świeżego soku. Zobacz, jak sok z czarnej rzepy spożywany codziennie, może wpłynąć na twój organizm.

  • Czarna rzepa to wiele składników odżywczych, które pozytywnie wpływają na funkcjonowanie organizmu. Czarna rzepa jedzona na surowo nie jest zbyt apetyczna, ale za to sok z rzepy może być pyszny i orzeźwiający, jeśli zostanie odpowiednio skomponowany. Poznaj 8 przepisów na sok z czarnej rzepy.
  • Czarna rzepa posiada  substancje, których działanie przypomina funkcję antybiotyków. Podobnie jak one wstrzymują rozwój mikroorganizmów chorobotwórczych.

Czarna rzepa: najcenniejsze właściwości

Czarna rzepa to cudowne warzywa, pełne witamin i minerałów. W prosty sposób można je przekształcić w smakowite kulinarne przysmaki. Jest to niezwykle cenny składnik soku warzywnego.

W Turcji sok z rzepy jest napojem narodowym. Soku z rzepy najlepiej zmieszać z innymi owocami lub warzywami, aby zmniejszyć jego nieco gorzki smak. Świeżo przygotowany sok należy natychmiast spożywać. Mieszanie go z warzywami bogatymi w magnez lub sokiem owocowym zapewnia skuteczne wchłanianie zawartego w nim potasu. Ziele rzepy jest źródłem dużych ilości witaminy A i witaminy K.

Sok z rzepy ma wysokie stężenie składników odżywczych, które pomagają organizmowi zwalczać choroby, takie jak problemy z wątrobą i pęcherzem oraz reumatoidalne zapalenie stawów. Ma też silne przeciwutleniacze, które zmniejszają ryzyko raka, pomagają wątrobie przetwarzać toksyny, zasiedlają wzrost guza, a na koniec walczą z działaniami ubocznymi czynników rakotwórczych. Zobacz, jak może pomóc twojemu organizmowi codzienne picie soku z rzepy.

  • Codzienne picie soku z rzepy to skuteczny sposób na odchudzanie i walkę z otyłością. Zmniejsza także anemię.
  • Wysokie stężenie witaminy C w czarnej rzepie pomaga w usuwaniu przekrwienia płuc i oskrzeli oraz poprawia krążenie krwi.
  • Sok z rzepy obniża zły cholesterol w organizmie, zapobiegając zawałowi serca, udarom, krzepnięciu krwi i różnym chorobom serca.
  • Picie soku z rzepy pomaga ukoić nerwy.
  • Wzmacnia również kości i zęby, ponieważ jest dobrym źródłem potasu i wapnia.
  • Zapobiega zaćmie.
  • Sok z rzepy działa jako środek przeciwzapalny. Pomaga leczyć astmę lub może łagodzić objawy astmy.
  • Pomaga w utrzymania struktury naczyń włosowatych, ponieważ jest bogaty w flawonoidy. Obniża również poziom wolnych rodników w organizmie.
  • Zapobiega nowotworowi jelita grubego i rakowi jelita grubego, ponieważ pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu jelit.
  • Sok z rzepy pomaga w leczeniu różnych problemów skórnych, w tym trądziku.
  • Czarna rzepa (sok): przepisy

    Najprostszy sok  przygotowuje się ze startej rzepy, którą następnie należy odcisnąć przez gazę. Można to połączyć z sokiem marchwi. Jednak to nie jedyna receptura na ten zdrowy trunek. Poznaj 8 innych przepisów na sok z czarnej rzepy.

    1. Sok z kopru włoskiego:

    Wyciśnij sok z  ½ rzepy, 3 marchewki, 1 jabłko i 1/2 cebuli kopru włoskiego.

    2. Sok z rzepy i buraków

    2 małe buraki i 1 małą rzepę pokroić na kawałki. Dodaj szczyptę cytryny i soli. Wszystko zmiksować. 

    3. Słodki sok z rzepy

    Do sokowirówki dodaj 3 szklanki posiekanej rzepy zielonej i 3 szklanki posiekanego jabłka.

    4. Orzeźwiający sok z rzepy z nutą kokosa i imbiru 

    Uzyskaj sok z 1 dużej rzepy, 2 średnich buraków, 2 jabłek, 2 marchewek i 1 korzenia imbiru. Wymieszaj go z ½ szklanki wody kokosowej.

    5. Sok detoksykujący z czarnej rzepy

    Wrzuć do sokowirówki kawałki brokułu, rzepy, marchwi, czerwonej kapusty, czerwonych jabłek, gruszki i czerwonej papryki..

    6. Sok mieszany

    Sok przygotuj z żurawiny, winogrona, rzepy, sałaty rzymskiej, gruszki, czerwonego jabłka, marchewki, czerwonej papryki, szpinaku, buraka. Wszystko wyciśnij w sokowirówce. Przed podaniem przechowuj sok w lodówce.

    7. Sok z rzepy z dodatkiem marchewki, szpinaku, sałaty, pietruszki

    Wyciśnij sok z pięciu marchewek, trzech liści szpinaku, czterech liści sałaty, ¼ rzepy, małej garści pietruszki i ½ świeżej pomarańczy na słodycz. Wymieszaj to w blenderze o dużej mocy

    8. Sok z czarnej rzepy dla kości

    Przygotuj 1 szklankę świeżych czerwonych wiśni, jeden średniej wielkości słodki ziemniak i ¼ dużej rzepy. Włóż te składniki do blendera i wyciśnij sok.

    Źródło: stylecraze.com;  dietetycy.org.pl

    Zobacz także:

    14 warzyw, które są zdrowsze niż jarmuż Sok z brzozy: jak go pozyskać i przechowywać?

Zostaw komentarz