Marka firmowana przez Joannę Krupę zarobiła miliony. Chce szyć więcej w Polsce

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Od 2011 roku twarzą marki Esotiq (producent bielizny) jest modelka Joanna Krupa. Nie tylko promuje ją, ale też jest współwłaścicielką i dyrektorem kreatywnym. W środę spółka podała, że w 2019 roku zysk netto wyniósł prawie 4 mln zł.

Zysk był jednak o 33 proc. mniejszy niż rok wcześniej, co wynika głównie z odpisów aktualizacyjnych. Natomiast przychody wzrosły o 16 proc. i wyniosły prawie 180 mln zł. Esotiq & Henderson więcej sprzedaje, ale z każdej zainkasowanej złotówki zostaje firmie na czysto nieco mniej pieniędzy. Pokazuje to marża brutto na sprzedaży, która w 2019 roku spadła z 64 do 62 proc. To oznacza, że z zakupów, na które klientka wydała 100 zł, firma po uwzględnieniu kosztów zarabia około 62 zł.

Firma ponad dwie trzecie swoich kolekcji produkuje w Chinach, w Polsce natomiast tylko 5 proc. – Bardzo chętniej produkowalibyśmy więcej w Polsce i cały czas poszukujemy producentów na miejscu, bo daje nam to też większą elastyczność w zamówieniach – powiedział podczas telekonferencji z dziennikarzami Krzysztof Jakubowski, wiceprezes zarządu Esotiq & Henderson.

Trend tak szybko się nie zmieni. Anna Szmeja pewna pozycji galerii handlowych

Wpływ COVID-19

Przedstawiciele spółki poinformowali, że w 2020 roku spodziewają się spadku sprzedaży na poziomie 15 proc., czyli nieco mniejszego, niż niektórzy w gracze w branży odzieżowej. Podkreślili też, że są zadowoleni ze sprzedaży internetowej, chociaż nie podali danych za 2020 rok.

– Nie będę snuł spekulacji z jakiego powodu, ale bielizna cieszyła się bardzo dużą popularnością (w czasie lockdownu – red). Jesteśmy zadowoleni ze sprzedaży internetowej – powiedział Adam Skrzypek, prezes zarządu Esotiq.

Część salonów franczyzowych sieci Esotiq była otwarta w okresie lockdownu, ponieważ są zlokalizowane poza centrami handlowymi. Jednak ich udział w sprzedaży do połowy kwietnia był nieznaczny. W 2020 sieć chce rozwijać e-commerce.
W przypadku sklepów stacjonarnych stawia na salony franczyzowe.

– Po lockdownie widać sytuację, gdzie największe galerie handlowe mają problem z ruchem, a sklepy, które są umiejscowione w mniejszych miejscowościach, przy ulicach radzą sobie lepiej. Atutem konstrukcji sieci jaką posiadamy jest dwie trzecie franczyz, z których większość zlokalizowana jest poza galeriami lub w małych galeriach handlowych w średnich i mniejszych miastach. Wydaje się , że budowa takiej struktury sieci w czasach pandemii czy kryzysu może być dużym plusem – powiedział prezes. W 2020 rok sieć chce to otworzyć 11 nowych salonów.

Po wybuchy pandemii i zamrożeniu gospodarki spółka zredukowała o około 30 proc. zakupy towaru na sezon jesień-zima 2020. Podjęła negocjacje z wynajmującymi dotyczące poziomów czynszów oraz zwiększenie wsparcia sprzedaży w kanale e-commerce.

Esotiq uruchomił też aplikację mobilną, dzięki której można dobrać biustonosz bez wychodzenia z domu. Aplikacje wspomagają krótkie filmiki z udziałem Sandy Kubickiej, drugiej obok Joanny Krupy modelki promującej markę.

Spółka Esotiq jest notowana na warszawskiej giełdzie. Od początku roku jej notowania spadły o 30 proc., podobnie jak innych spółek z branży odzieżowej. Z uwagi na specyficzną sytuację na rynku Esotiq nie wypłaci dywidendy za 2019 rok, choć utrzymuje, że jest spółką dywidendową.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

Tagi: esotiq, wiadomości, wiadomości, wiadomości, giełda, bielizna

komentarze

irytujące

Napisz komentarz

Źródło:

Zostaw komentarz