Jak współpracować w firmie?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Nowo powstałe przedsiębiorstwa chcąc przyspieszyć swój rozwój i zapobiec pojawiającym się w ich firmie problemom wchodzą we współpracę z firmami zewnętrznymi zajmującymi się prowadzeniem działalności w takim samym sektorze.

Takie działanie ma pozytywne i negatywne skutki, dlatego trzeba się dobrze zastanowić zanim podejmie się ostateczną decyzję.

Zalety współpracy

To, czy outsourcing przyniesie korzyści, w dużej mierze zależy od tego czym zajmuje się firma. Jest o wiele więcej pozytywnych niż negatywnych stron takiego działania. Jednym z plusów jest obniżenie kosztów związanych z redukcją etatów, dzięki czemu pomniejszeniu ulegają wynagrodzenia oraz zabezpieczenie socjalne, emerytalne i chorobowe. Przy zastosowaniu takiego działania, w firmie pojawia się grupa fachowców posiadających wysoko wyspecjalizowaną wiedzę, umiejętności i doświadczenie. Możliwym jest także korzystanie z usług ekspertów, których zatrudnienie jest zbyt drogie oraz irracjonalne.

Pracownik współpracujący

Kiedy menedżer chce zmniejszyć wydatki firmy i jednocześnie zachować jej wysoki poziom, decyduje się na zawarcie współpracy z innymi firmami. Jest to związane z tym, że działalność zyskuje wyspecjalizowanych fachowców przy tym nie opłacając ich.

Specjalista skierowany do współpracy z przedsiębiorstwem wykorzysta całą wiedzę zgromadzoną w firmie doradczej, firmowe bazy danych a także porady udzielane mu przez innych ekspertów. Taki człowiek jest w stanie pokonać wszelkiego rodzaju występujące na jego drodze przeszkody. W trakcie wykonywania zleconego mu zadania korzysta ze stanowiska pracy, oprzyrządowania i oprogramowania firmy współpracującej.

Zgodnie z zasadami wyżej wymienionego programu działania występuje efektywne wykorzystanie czasu pracy, bowiem osoba nie jest zatrudniona na cały etat tylko wykonuje zlecenia wtedy, kiedy jest to potrzebne. Ważne jest także to, że firma nie jest uzależniona od swojego pracownika ponieważ nie ma on wglądu do informacji poufnych, które mógłby wykorzystać w momencie pojawienia się konfliktu.

Nasuwa się jeden wniosek, a mianowicie, że takie wychodzenie z problemami firmy na zewnątrz może przynieść jedynie korzyści. Związane jest to ze zleceniem wykonania niektórych prac przez inne organizacje. Działanie takie jest podporządkowane zleceniodawcy, który oczekuje określonych wcześniej wyników, a realizacja zadania jest rolą wykonawcy.

Zostaw komentarz