Jak pomóc swojemu układowi trawiennemu?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Są takie schorzenia, które dotykają bez względy na płeć i wiek danej osoby. Wszyscy od czasu do czasu cierpimy z ich powodu i… przeważnie wstydzimy się o tym mówić. Jednym z takich „wstydliwych” schorzeń są bez wątpienia zaparcia.

Schorzenie o tyle kłopotliwe, co bardzo nieprzyjemne. Warto zatem znać dobrze sposoby na zaparcia. Zwłaszcza, że nie wszyscy mogą sobie pozwolić na przyjmowanie odpowiednich tabletek przeczyszczających (zabronione one są zwłaszcza dla kobiet w ciąży).

Pamiętajmy, że to jest jedna z tych dolegliwości, którą wywołujemy przeważnie sami na własne życzenie. Winnymi jest zła dieta i zbyt mało ruchu.

Trzeba zatem przyjrzeć się temu, co i jak jemu. Równie nieprzyjemny w skutkach jest zarówno zły dobór pożywienia, jak i jedzenie go w pospiechu, o niestałych godzinach. Jeśli mamy takie złe nawyki – warto jest nad nimi popracować.

Jeśli cierpisz z powodu zaparć – zrezygnuj z ciężkostrawnych posiłków. Złe działanie mają także produkty mączne (na przykład kluski lub kopytka), białe pieczywo oraz słodycze (czekolada i ciastka z kremem).

Warto także zadbać o odpowiednią ilość błonnika dostarczanego wraz pożywieniem. Występuje on tylko i wyłącznie w produktach pochodzenia roślinnego. Właśnie dlatego dietetycy tak zachwalają jedzenie kasz, płatków owsianych oraz surowych warzyw i owoców. To właśnie te produkty mają największy wpływ (pozytywny) na odpowiednia pracę naszego układu pokarmowego.

Tym samym – to właśnie one pozwolą nam uporać się z zaparciami i uniknąć ich w przyszłości.

Zostaw komentarz