Gracze krytykują konsole Nintendo. Sprzęt psuje się w ciągu pierwszych dwóch lat od zakupu

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Niemal 25 tys. graczy zgłosiło skargi na firmę Nintendo. Ich zdaniem Japończycy celowo produkują wadliwe pady do konsoli, by wymusić zakup nowych. Sprawę do Komisji Europejskiej zgłosiła Europejska Organizacja Konsumentów.

Europejska Organizacja Konsumentów w imieniu swoich członków złożyła do Komisji Europejskiej skargę na firmę Nintendo. Wszystko za sprawą niemal 25 tys. zgłoszeń na temat awaryjności sprzętu oferowanego przez Nintendo. Gracze zarzucają japońskiej firmie, że celowo “postarza” sprzęt do swoich konsol, przez co ten bardzo szybko się psuje. Według danych podanych przez portal dw.com aż 88 procent ze zgłoszeń graczy dotyczyło awarii, która nastąpiła w ciągu pierwszych dwóch lat od zakupu.

Sprawa dotyczy konsoli Nintendo Switch oraz Nintendo Switch Lite. W zestawie gracze otrzymują kontrolery “Joy-Con”. Gdy dochodzi do usterki, pad sam zaczyna poruszać grą, a użytkownik traci nad nią kontrolę. Gracze określają ten błąd “driftujący Joy-Con”. Konsola staje się więc bezużyteczna. 

ZOBACZ: Wiceszef MSZ: Komisja Europejska wykracza poza swoje kompetencje

Według ekspertów związanych z Europejską Organizacją Konsumentów konsole posiadają wady sprzętowe. Przedwcześnie zużycie przewodów oraz nieszczelności w okolicy gałki analogowej, przez które zabrudzenia dostają się do wewnątrz. Zdaniem producentów konsola powinna być użyteczna co najmniej przez 7 lat. 

Nic się nie zmienia

Za awaryjność sprzętu już w lipcu przepraszał publicznie prezes Nintendo Shuntaro Furukawa. Mimo przeprojektowania urządzenia, producenci nie usunęli z niego wcześniejszych wad. Europejska Organizacja Konsumentów oskarżyła więc firmę o celowe postarzanie swojego sprzętu i wprowadzanie klientów w błąd.

Naprawa zepsutych kontrolerów nie jest opłacalna. Producent początkowo oferował serwis w czasie pierwszego roku po zakupie w cenie 45 euro. Para nowych kosztuje średnio 70 euro. 

Organizacja wezwała Komisję Europejską, by ta nałożyła na Nintendo obowiązek przeprojektowania sprzętu i wymiany wszystkich wadliwych elementów. Klientom, których kontrolery uległy awarii powinna być zagwarantowana możliwość darmowej naprawy – taką możliwość otrzymali jedynie gracze z Francji i Belgii. Ponadto EOK twierdzi, że wszelkie informacje dotyczące ograniczonej żywotności sprzętu powinny być jawne.

ZOBACZ: Połączenie Orlenu i Lotosu. Komisja Europejska wyraziła zgodę

Według szacunków Europejskiej Organizacji Konsumentów Nintendo sprzedał ponad 68 mln konsoli na całym świecie. Skargi złożą również przedsiębiorcy z USA.

Bronią praw

Europejska Organizacja Konsumentów z siedzibą w Brukseli jest patronem 44 organizacji konsumenckich z 32 krajów. Reprezentuje swoich członków przed organami Unii Europejskiej i zajmuje się m.in polityką handlową, uczciwą konkurencją oraz prawami konsumentów. W Polsce do EOK należy Federacja Konsumentów oraz Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

dsk/ml/ dw.com

Czytaj więcej

Chcesz być na bieżąco z najnowszymi newsami?

Jesteśmy w aplikacji na Twój telefon. Sprawdź nas!

Źródło:

Zostaw komentarz