Dlaczego warto ćwiczyć w każdym wieku?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

W naszym kraju utarł się niestety wizerunek osoby starszej jako tej, która jest schorowana i mało aktywna. Nasi seniorzy nie korzystają z życia tak, jak robią to ich rówieśnicy za granicą. Bardzo często zrzucamy winę na warunki finansowe, jakie u nas panują. Jednak jest wytłumaczenie, które nie do końca do mnie przemawia.

Przecież na ruch stać każdego! Nie trzeba zapisywać się do drogich fitness klubów, albo kupować sprzętu. Ruch jest dostępny za darmo dla każdego. To, czy z tego będziemy korzystać, czy też nie zależy tylko i wyłącznie od naszej mentalności.

Warto zatem, aby w społecznej świadomości zaczął pojawiać się nowy obraz seniora, jako osoby aktywnej. Wystarczy spacer, szybki marsz (w miarę możliwości). Jeśli seniora na to stać – może zapisać się na zajęcia dbające o zdrowie kręgosłupa, albo dołączyć do specjalnej grupy dla aktywnych seniorów.

Takie postępowanie ma tylko i wyłącznie same korzyści. Dzięki ruchowi wzmacnia się układ krwionośny. Zwiększa się wydolność płuc, wzmacnia serce, a także samopoczucie ćwiczącej osoby. Natomiast niedawno potwierdzono naukowo, że odpowiednia dawka ruchu pomaga także zapobiegać osteoporozie, a także rakowi piersi!

Jak zatem widzisz – korzyści jest naprawdę dużo. Pamiętaj, że ćwiczyć może każdy w każdym wieku, co nie oznacza, że dla każdego będzie odpowiednia taka sama dawka ruchu. Warto jest się skonsultować z lekarzem i spytać się go, jaka forma aktywności będzie dla Ciebie najbardziej korzystna. Lekarz pewnie poinformuje Ci o tym, jak często i jak długo możesz ćwiczyć. Całkiem możliwe, że pokaże Ci on także ćwiczenia, które będą mogły poprawić Twój stan zdrowia.

Nie ma zatem na co czekać – do dzieła!

Zostaw komentarz