Dieta pszenna i owsiana – zalety, wartości odżywcze

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Wiele osób stale poszukuje diety dla siebie. Czasami nie trzeba sięgać po dziwne wynalazki, które wymagają nie tylko dużych nakładów finansowych, ale i wielu wyrzeczeń. Często kilogramy spadają, ale równie szybko wracają. Dzisiaj czas na diety oparte na produktach pszennych i płatkach owsianych.

Treść

Dieta pszenna i owsiana nie należą do bardzo popularnych. Różnią się między sobą działaniem. Zasługują jednak na uwagę ze względu na swoją prostotę. Jedna z nich jest uznana za jedną najbezpieczniejszych diet oczyszczających, a druga pozwala zrzucić kilogram w ciągu doby. Przyjrzyjmy się zatem im bliżej.

Dieta pszenna jest dietą oczyszczającą. Wśród dietetyków uważana jest ona za jedną z najbardziej bezpiecznych diet oczyszczających. Przede wszystkim zawdzięcza to dużej ilości cennych składników jakie dostarcza organizmowi podczas kuracji oczyszczającej. Są to przede wszystkim:

duże ilości białka

spore ilości węglowodanów

znaczne ilości składników mineralnych

znaczne ilości niektórych witamin

Znaleźć w niej także można znikome ilości tłuszczu.

Trzeba jednak zaznaczyć, że dieta pszenna nie zawiera w ogóle witaminy C. Jednak nie jest to problemem ponieważ wystarczy tylko ją wzbogacić o porcję warzyw, owoców lub soków. W związku z powyższym stosując się do tych wytycznych można ją stosować nieco dłużej.

Dieta pszenna opiera się głównie na codziennym gotowaniu pszenicy w takiej ilości jaka jest się w stanie zjeść. Ziarno pszenicy jest dość twarde dlatego zanim podda się je gotowaniu warto je namoczyć w wodzie przez całą noc. Ziarna gotuje się następnie pod przykryciem na małym ogniu. Najlepiej skorzystać z takich proporcji jak: 3 szklanki wody: 1 szklanka ziaren pszenicy.

W ciągu dnia należy zjadać od 4 do 5 posiłków składających się z ziaren pszenicy. W celu urozmaicenia diety zamiast ich możemy skusić się na kaszę gryczaną, płatki zbożowe lub pęczak. Jeśli chcemy dodatkowo zwiększyć efekt oczyszczania można do diety dodać kilka suszonych śliwek. Jednak zanim to zrobimy powinniśmy je namoczyć w wodzie przez całą noc. Rankiem, kiedy jesteśmy na czczo zjadamy je popijając je wodą, w której się moczyły. Podobnie jak w przypadku innych diet nie można zapominać o piciu dużej ilości wody niegazowanej.

Dieta owsiana jest szybkim kołem ratunkowym kiedy musimy się w coś szybko wcisnąć, a nie mamy czasu na dietę. Umożliwia ona bowiem zrzucenie około kilograma w ciągu doby. Opiera się ona przede wszystkim na spożywaniu przez cały dzień płatków owsianych na mleku.

Owsiankę przygotowujemy z 7 łyżek płatków owsianych, które zalewamy dwoma litrami chudego mleka. Powstałą porcję dzielimy na sześć porcji. Pierwszą z nich spożywamy około godziny ósmej rano. Pozostałe porcje spożywamy w 2-3 godzinnych odstępach. By móc troszkę złamać smak owsianki można dodać do niej 2-3 łyżki otrąb owsianych. Po ich dodaniu jednak pamiętajmy, by chwilę odczekać, by mogły zmięknąć.

W czasie stosowania jednodniowej diety owsianej należy zrezygnować ze słodzenia herbaty oraz kawy. Zakazane jest także bezwzględne zrezygnowanie z napojów zawierających duże ilości cukru. Do kawy można dodać jednak chude mleko. Podczas diety owsianej nie zapominamy także o piciu dużej ilości wody. Można także korzystać z herbatek ziołowych.

Stosowanie diety owsianej ma kilka ważnych zalet. Przede wszystkim warto podkreślić, że otręby posiadają właściwości umożliwiające im eliminację złogów tłuszczowych z naczyń krwionośnych. Kuracja płatkami owsianymi pozwala dodatkowo zmniejszyć poziom cholesterolu we krwi. Wpływają one także pozytywnie na perystaltykę jelit. Dieta ta może być stosowana raz w tygodniu.

Zostaw komentarz