Błonnik pokarmowy i jego szczególne właściwości

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Błonnik pokarmowy to z pewnością produkt, który warto wyszczególnić przy dobieraniu odpowiedniej diety. Wiele wskazuje na to, że ma on wiele pozytywnych cech, które mogą pomóc w utrzymaniu naszego organizmu we względnie dobrym stanie.

Co warto jeść, by nie martwić się o ilość błonnika w naszym organizmie?

Dużo błonnika jest na przykład we wszelkich produktach pełnoziarnistych. Warto także jeść jagody, warzywa oraz nasiona. Tam jest najwięcej tego składnika.

Dieta bogata w błonnik z pewnością pozytywnie wpłynie na nasz organizm i ochroni go przed chorobami XXI wieku. Jest to bardzo istotne – ludzie boją się tego typu schorzeń i warto działać profilaktycznie.

Działanie błonnika polega na modyfikacji pokarmu w układzie pokarmowym – wpływa on pozytywnie na wchłanianie się składników potrzebnych organizmowi, a odrzuca toksyny i inne zbędne, które potem przy pomocy kwasów tłuszczowych o krótkim łańcuchu chemicznym są wydalane z organizmu.

Błonnik rozpuszczalny ma również bardzo wiele istotnych zadań do wypełnienia już w jelicie cienkim. Obniża on poziom cholesterolu w naszym organizmie co pomaga przy walce z chorobami serca. Dodatkowo wiąże on toksyny, dzięki którym nasz organizm staje się bezpieczniejszy. Są to wystarczające dowody na wartość stosowania błonnika w naszym organizmie.

Jaki wpływ ma sam błonnik pokarmowy na wchłanianie się składników odżywczych przez nasz organizm? Jest potwierdzone naukowo, że nie przeszkadza on w tym, nawet pomaga w przypadku fermentacji, gdzie wydostają się gazy, które pomagają we wchłanianiu na przykład wapnia.

Coraz więcej osób stosuje różnego rodzaju suplementy błonnikaktóre pomagają na przykład w przypadku zaparć i ogólnych chorób związanych z układem wydalniczym. Błonnik jest także pomocny w leczeniu poważniejszych chorób jelita cienkiego oraz grubego.

Sporo ostatnio się także mówi o wpływie błonnika pokarmowego na całe życie ludzkie. Badania przeprowadzone na prawie połowie miliona ludzi wykazały, że osoby zażywające błonnik regularnie przez wiele lat – były mniej zagrożone śmiercią niż te, które nie przestrzegały diety bogatej w błonnik. To może być dowodem na to, że błonnik zapewnia długowieczność.

Zostaw komentarz