7 warzyw, których lepiej nie jeść na surowo

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

Warzywa © Dostarczane przez Papilot Warzywa

W klasycznej piramidzie żywienia są zawsze (razem z owocami) na pierwszym miejscu. Warzywa mają w sobie ważne witaminy, mikroelementy, a także błonnik niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego. Są smaczne, pożywne, małokaloryczne i można je przygotowywać na wiele różnych sposobów.

szparagi © Dostarczane przez Papilot szparagi

Zobacz również: 15 produktów spożywczych, których nie wolno jeść na czczo

Najzdrowsze wydają się w formie surowej, bo kontakt z wysoką temperaturą może je pozbawić niektórych składników odżywczych. To prawda, ale z kilkoma istotnymi wyjątkami – alarmuje amerykańska sieć szpitali University Hospitals. Tym razem obróbka cieplna jest wręcz wskazana.

Zwłaszcza, jeśli chcesz uniknąć bólu brzucha, wzdęć i poważniejszych problemów zdrowotnych.

Jakich warzyw nie jeść na surowo?

#1 Szparagi

Raczej się od nich nie rozchorujesz, ale obróbka cieplna jest ważna z innego powodu. Dopiero wtedy organizm przyswaja w pełni ważne składniki. W tym przeciwutleniacze, które zapobiegają nowotworom.

#2 Grzyby

Po pierwsze – smażone czy grillowane uwalniają wszystkie swoje walory smakowe. Po drugie – zawarty w nich potas jest wtedy lepiej przyswajany. Grzyby można jeść na surowo, tylko po co? – pytają autorzy zestawienia.

#3 Pomidory

Mało kto się tego spodziewał, ale fakty są nieubłagane. Likopen zawarty w pomidorach lubi nieco wyższą temperaturę, bo wtedy łatwiej go przyswoić. To ważny składnik, który także zapobiega chorobom nowotworowym.

#4 Ziemniaki

Raczej tego nie robimy i tak powinno zostać. Surowe ziemniaki zawierają w sobie toksyny i inne substancje, które mogą nam zaszkodzić. Mogą wywołać ból brzucha i nudności, dlatego warto je ugotować lub upiec.

Zobacz również: 12 produktów spożywczych, przez które Twoje włosy, cera i figura wyglądają coraz gorzej

#5 Brukselka

Kolejne warzywo, które po ugotowaniu staje się zwyczajnie smaczniejsze. Obróbka cieplna pomaga także uniknąć problemów gastrycznych, bo surowa brukselka może wywołać wzdęcia i gazy.

#6 Brokuł

A także spokrewniony z nim kalafior. Nadają się do spożycia na surowo, ale wiele osób ma problem z ich szybkim trawieniem. Sparzone lub ugotowane na parze zachowują wartości odżywcze i oczyszczają wątrobę.

#7 Szpinak

Trudno w to uwierzyć, ale gotowany szpinak zawiera w sobie więcej wapnia, żelaza i magnezu, niż w surowej postaci.

Zobacz również: Produkty spożywcze, których pod żadnym pozorem nie wolno ze sobą łączyć

Zobacz także:

Odtwórz ponownie wideo

NASTĘPNY

NASTĘPNY

Zostaw komentarz